Karlstad Business Center väljer kaffeautomat från Ricoh IT Partner

Karlstad Business Center väljer kaffeautomat från Ricoh IT Partner.

100.000 koppar per år

Karlstad Business Center nätverkas och arbetas det i massor!
Det betyder också att det dricks väldigt mycket kaffe. Cirka 100.000 koppar (!) per år förbrukas inom väggarna på Karlstads ”Coworkingcenter”.

Med den stora förbrukningen innebär det att valet av kaffeautomat är viktigt. Den behöver dels ha stor fyllnadskapacitet och dels behöver den ha en tillräckligt stor sumpbehållare för att inte behöva tömmas varje dag.

Trots att Karlstad Business Center på det stora hela varit nöjda med sin nuvarande leverantör som de haft sedan starten oktober 2016, kände de att det var dags för en utvärdering av både innehåll, maskin och slutprodukt.

Det självklara valet

Att det även i fortsättningen skulle vara Löfbergs i kopparna var förstås självklart, något annat hade ju varit otänkbart med det lila kafferosteriet bara ett stenkast bort! Dessutom måste kaffet som förbrukas hos Karlstad Business Center (KBC) vara så hållbart, miljösnällt och ekologiskt som möjligt, och där ligger ju verkligen Löfbergs i framkant. Läs gärna mer om deras genuina miljöengagemang här.

Pris & smak

När man ställer leverantörer och produkter mot varandra är det mycket som skall vägas in.
Priset på produkten, priset för förbrukningen och naturligtvis i detta fall, hur kaffet smakar! Själva hårdvaran, maskinerna visade sig ha ungefär samma prisnivå, annat var det med priset per kopp.
Hela 33% skiljde det mellan högsta och lägsta pris, och är det då 100.000 koppar som skall fyllas, gör de där procenten en stor skillnad.

Tack för valet av leverantör!

Vi är självfallet mycket glada och stolta över förtroendet! Att Karlstads bästa och mest levande plats för nätverkande förlitar sig på produkter och service från Ricoh IT Partner i Karlstad är otroligt glädjande! Stort tack för valet av leverantör!

Är du också intresserad av en modern kaffe- eller vattenautomat? Läs mer här och välkommen att kontakta oss!


Stora delar av texten ovan är hämtad (och fritt omarbetad) från KBC:s nyhetsbrev #12 (Oktober -21) och kan läsas i sin helhet här >>