IT-support

Din externa IT-avdelning

Vi är din externa IT-avdelning som du ringer när något ”strular”. Du får snabbt stöd och hjälp oavsett vad ärendet gäller.
Exempel på vanliga supportärenden är:

  • Jag har glömt lösenordet till datorn
  • Alla mina mail har försvunnit
  • Hur kommer jag åt filerna på OneDrive?
  • Jag kan inte skriva ut från min Mac
  • Hur delar jag filer säkert från Sharepoint?
  • Hur kommer jag åt jobbmailen i telefonen?

Ett nummer för alla frågor

054 – 175444 – Lägg det numret på minnet!
När du ringer dit kommer du direkt till vårt kontor i Karlstad. Förbi växeln och direkt till en IT-konsult som bara har i uppgift att ge support skapa ärenden och lösa problem. Det är det enda de gör, och de är väldigt bra på det. Se det som ett akutnummer för IT-relaterade sjukdomar.

Det finns inga dumma frågor

Kom ihåg – Det finns absolut inga dumma frågor!
Har man aldrig använt OneDrive i mobiltelefonen kan man omöjligen veta vart filerna finns. Har man aldrig haft ett möte via Teams är det inte lätt att veta i vilken ände man börjar, och när man slagit fel lösenord till sin MacBook för tredje gången, och vi tipsar om NumLock är det ingen som skrattar åt dig. Vi har gjort samma fel själva. Garanterat.

Vad kostar det?

Självklart skall du fråga vad det kostar att få hjälp!
Att ringa in är gratis, men om ärendet tar mer än 15 minuter att lösa skapas det ett ärende. Debiteringen är då 1095:- + moms per timme.

Avtalskunder

De flesta av våra kunder är avtalskunder vilka har många fördelar.
Dels ett rabatterat timpris som gäller för hela verksamheten. På så vis behöver ingen i personalen köra fast eller invänta godkännande för att kontakta oss.
Det sparar både tid och pengar i flera led.

Som avtalskund kan vi också hålla koll på alla dina lösenord, övervaka din IT-miljös hälsostatus, dokumentera hela din IT-miljö, och mycket mera.
Kontakta gärna Mikael Jernstedt 054-175409 eller Fredrik Larsson 054-175408 för mer info.

  • Med Ricoh IT Partner som er lokala IT-support är hjälpen bara ett samtal bort.
  • Snabba serviceinsatser på plats när det krävs.
  • Ärendehantering via mail. Mail till support@kontorseliten.se skapar genast ett ärende på ditt kundnummer. (För befintliga kunder)

Välkommen att kontakta oss! 🙂