IT-support

Med Ricoh IT Partner som er lokala IT-support har ni nära tillgång till telefonsupport, helpdesk via mail och även snabba direkta serviceinsatser när det krävs.

Fjärrsupport är ett snabbt sätt att lösa många problem. Det innebär att du ger oss tillåtelse fjärrstyra din dator eller server. Det innebär att du ger oss tillåtelse fjärrstyra din dator eller server. För att vi skall kunna hjälpa dig med fjärrsupport behöver du en dator med internetanslutning.

Därefter laddar du ner TeamViewerklienten för ditt aktuella operativsystem och för den IT-konsult du pratar med läser du upp det ID och lösenord som dyker upp på skärmen.



När anslutningen är klar dyker det upp ett meddelande längst ner till höger på skärmen, och när ärendet är klart meddelar IT-teknikerna att han kopplar ifrån, och då försvinner meddelandet på skärmen.


Obs! Kom ihåg att teknikern ser exakt det du ser så stäng alla känsliga dokument innan anslutningen sker. (Alla arbeten på kunders datorer, servrar och nätverk sker dock under fullständig sekretess.)

helpdesk@kontorseliten.se

Fråga oss om IT

Hör av dig till oss om du har frågor kring IT.
Vi har många erfarna IT-tekniker på plats!

Utifrån dina önskemål och behov kan vi även hjälpa dig att finna den bästa lösningen för dig.

  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.